کد خبر: ۷۰۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بر لزوم افزایش نظارت ها بر تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت های وارد کننده خودروهای چینی تاکید کرد.
لزوم افزایش نظارت سازمان های بالادستی بر نحوه خدمات پس از فروش واردکنندگان خودروهای چینی

به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران بر لزوم افزایش نظارت ها بر تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت های وارد کننده خودروهای چینی تاکید کرد.

 سید احمد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به رکود بی سابقه در بازار لوازم یدکی عنوان کرد: متاسفانه رکود در بازار لوازم یدکی به قدری شدت یافته که حتی پیشکسوتان این صنف قادر به ایفای تعهدات مالی خود نبوده و بعضا با چک های برگشتی مواجه می شوند.

وی درباره وضعیت قیمت ها در بازار قطعات یدکی گفت: افزایش قیمت هایی که در ماه های ابتدایی سال با آن مواجه بودیم به واسطه رکود حاکم بر بازار، روند نزولی پیدا کرده و فعالان بازار نیز به سبب الزام به ایفای تعهدات مالی خود ناچار به فروش قطعات به قیمت خرید و یا حتی کمتر هستند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران در خصوص آخرین وضعیت تامین و عرضه قطعات خودروهای چینی و علل کمبود آنها در بازار اظهار داشت: متاسفانه کمبود قطعات خودروهای چینی به قوت خود باقی است چراکه شرکت های وارد کننده خودروهای چینی به تعهدات خود عمل نکرده و حتی این خودروها از بدو ورود به کشور برای تامین قطعات پرمصرف نیز دچار چالش هستند و عدم نظارت در این بخش موجب شده برخی مواقع تامین قطعات خودروهای چینی به دلیل نبود و یا کمبود قطعه گران تر از خودروهای اروپایی تمام شوند.

حسینی اضافه کرد: این در حالی است که احداث تعمیرگاه های مجاز، آموزش نیروهای متخصص و زبده و تامین قطعات یدکی برای دوره های گارانتی و وارانتی اولین اقدامی است که هنگام ورود خودروهای خارجی به کشور باید در دستور کار شرکت های واردکننده خودرو قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران یادآور شد: متاسفانه علیرغم اینکه به کرات نسبت به تصمیمات پشت پرده مافیای خودرو و باز شدن درهای کشور برای ورود این خودروها به کشور هشدار داده ایم اما گوش شنوایی وجود ندارد و سازمان های بالادستی نسبت به این موضوع بی اعتنا هستند. کمااینکه از سال گذشته در خصوص اجرای تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داده ایم اما ترتیب اثر داده نشد و متاسفانه امروز با تبعات آن در مبادی بین شهری مواجه هستیم چراکه هنگام ارسال کالا به استان های دیگر مأمورانی که اشرافی به قانون ندارند به ظن قاچاق، کالا را توقیف کرده و برای اثبات اینکه این کالا مشمول قاچاق نیست، دردسرهایی برای ارسال کننده و گیرنده کالا ایجاد می کنند.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"